Friday, September 29, 2006

Erävoitto!


Tässä ne nyt ovat, ensimmäiset sukat sitten kuudennen luokan. Täytyy ihan sanoa, että ylpiä oon:-) Vähänhän ne jaloissa pyörivät, varsinkin toinen kun siitä tuli toista suurempi, mutta mitäpä tuosta, ei ainakaan kiristä eikä ole ihan tavalliset saapassukat.

Lanka on 7 Veljestä. Punaisesta olen tehnyt vuosi sitten Novitasta pitkän neuletakin, mustanharmaasta miehelle pari vuotta sitten rotsin ja harmaasta vuosi sitten hartianlämmittimen.

Työn vaikein vaihe oli, vaikkakin kantapäät tuottivat hieman tuskaa tulkittaessa ohjeita, pitsineuleen valinta. Minulla on lainassa kirjastosta hieno neule- ja virkkauskirja ja siitä yritin valita parhaan, kauneimman, haastavimman ja muutenkin mukavimman mallin. Lopulta päädyin Novitaklubin ekstraideoista löytyneiden retrosukkien innoittamana tähän kyseiseen malliin. Nämä kuitenkin eroavat hieman retrosukista, sillä varsi on omissani kauttaaltaan pitsineuletta ja muutenkin ne ovat enemmän ja vähemmän tehty omasta päästä.

Olen ehtinyt värjäillä jo yhden kerän luonnonvalkoista Nallea limenvihreäksi ja keltaiseksi, mutta siitä sessiosta kuvia vaikka huomenna...

3 comments:

Anonymous said...

Kauniin version olet saanut tehtyä Reetan retroista. Minä olen tehnyt sillä alkuperäisellä ja tykännyt kovasti. Tuotakin voisi kokeilla.

Anonymous said...

Tosi nätit sukat! Ja etenkin siinä tapauksessa että ne on pitkään aikaan ekat sukat.

Anonymous said...

Onnittelut! Tästä se maailman sukittaminen alkaa :)