Thursday, December 28, 2006

Antiikkia, antiikkia!

Tapanina kävimme pitkästä aikaa kotopuolessa tuossa parinkymmenen kilometrin päässä ja sieltä tarttui mukaan muutama kirja. Niitä olen selaillut viimeiset 15 vuotta, ja muutaman pitsiliinan olen jostain kirjasta joskus virkannutkin. Nyt otin kirjat mukaani, jotta voisin "hakea inspiraatiota", kuten miehelleni koetimme tätä asiaa selittää...


Ilahduksekseni löysin myös ELÄMÄNI ENSIMMÄISEN VILLASUKAN, siis itsetehdyn! Toista en saanut koskaan valmiiksi, mutta tämä yksinäinen yksilö on jo aivan antiikkinen. Tuntomerkit: lanka 7 Veljestä, väri musta, kuvio 2o,2n siirtäen kuvioita joka kolmas kerros yhdellä silmukalla vasemmalle. Muistan kuinka luokkakaverin kanssa valittiin väriä ja molemmat päädyimme mustaan. Kuviokin taisi meillä olla lopulta sama. Sitä vaan en muista saiko kaveri molemmat sukat valmiiksi asti. Taisin olla 5. tai 6. luokalla eli sukka on peräisin ajanjaksolta 1990-1992.


Löysin myös reunapitsin, jonka olen virkannut myös joskus ajalla ennen 2000-lukua. Tein sen yöhyllyni reunaan. Lankakerä, joka kuvassa näkyy on kaikista näistä tavaroista vanhin. Sen osti muistaakseni mummoni minulle kun olin 11-vuotias. Muistan neuloneeni langasta "jotain" mummolan sohvalla ja ihastelleeni väriläiskistä muodostuvaa kivaa kuviota.

No comments: