Friday, December 22, 2006

Vuoden lyhyin päivä!

Auringon nousuaika / sunrise 9.30
Auringon laskuaika /sunset 15.02
Hämärää / dimness 1h 01min

Huomenna päivä on jo minuutin pidempi! Netissä on ihan oiva paikka, mistä voi tsekata tarvitseeko taskulamppua läpi vuorokauden vai vaan öisin.

Tänään postinjakaja oli jättänyt kaksi paketti-ilmoitusta luukkuun. Luulin postimiehelle tai -naiselle käyneen joulumokan (olisi vahingossa kirjoittanut tuplana tms.) kun olin odottavinani vain yhtä lähetystä. Menin postiin toisen ilmoituksen kanssa ja sain juuri sen paketin, jota olin odottanutkin. Selitin, että minulla oli kotona toinenkin ilmoitus, mutta jätin sen sinne...(tosi loogista jättää ilmoitus kotiin ja mennä noutamaan pakettia ilman sitä)...onneksi postin rouva oli niin myötämielinen, että etsi parin kollegansa kanssa täydestä hyllystä vielä toisenkin paketin. En yhtään tiennyt keneltä oli vielä paketteja tulematta. Lopulta yllätys löytyi ja se oli ulkomailta! Ei ihan heti sytyttänyt. Onhan minulla tuttuja ulkomailla, mutta ei kukaan minulle sellaista suurta laatikkoa varmaan ollut lähettänyt. Paketti oli Saksasta! Ja silloin välähti; Schoppel Wollen lankalähetys oli saapunut!!

No comments: